Zbliża się wielkie święto narodowe, głośno o tym w mediach, a również kierunki MEN o nim przypominają.
Postanowiłam odświeżyć swoje środki dydaktyczne i zorganizować nowe. Nie chcę już dzieciom ciągle przypominać flagę, dlatego umieściłam ją w konturach geograficznych Polski. Zamierzam pozostawić to na cały rok, aby utrwalało się w pamięci. Kontury są wyraźniejsze, niż zrobiłam w zeszłym roku na potrzeby uroczystości. Obok zamieszczam serce biało-czerwone.
Każdy ma zamieszczone na tablicy symbole narodowe, a ja postanowiłam dodać napis POLSKA umieszczony na zawieszkach. Pięknie się prezentuje, dzieci utrwalają literki, ale myślę, że może wisieć przez cały rok w odpowiednim miejscu. Wskazane jest aby kącik patriotyczny, symbole narodowe był umieszczone w sali przez cały rok. Po wydrukowaniu i wycięciu w odpowiedniej wielkości, można zamocować na lince i zawiesić jako girlanda na ścianie, przy parapecie okna, według własnego uznania.
Materiał można pobrać tutaj POLSKA – zawieszki
Co roku organizujemy uroczystość z okazji Święta Niepodległości. Dzieci starsze występują dla dzieci młodszych. Jeśli jest taka możliwość zapraszamy żołnierza, który opowiada o swojej pracy, odpowiada na pytania dzieci. Na uroczystość wszyscy przychodzą odświętnie ubrani, a dla dzieci każda grupa przygotowuje jakiś symbol z którym przychodzi. W zeszłym roku każde dziecko miało flagę, w tym roku postanowiłam przygotować kotyliony. Każde dziecko otrzymało przyklejony na taśmie dwustronnej kotylion.
Staram się wykorzystywać jedną pomoc na wiele sposobów. Zajęcia też wtedy mają wspólny element, dopełniają się i są spójne. Kotyliony więc wykorzystam również do wczesnej nauki czytania.
Bardzo lubię metodę symultaniczno-sekwencyjną. Mam dzieci, które dopiero rozpoczęły przygodę z przedszkolem, a więc realizuję pierwszy etap. (Aby więcej się dowiedzieć o tej metodzie zapraszam do zakładki czytanie). Dzieci poznają samogłoski i je utrwalają. Postanowiłam zrobić kotyliony z samogłoskami. Kotyliony można poukrywać w sali, a dzieci będą wyszukiwały, nazywały, łączyły w pary itp. Pomysłów do wykorzystania jest sporo. Zamieszczam wszystkie samogłoski, aby każdy mógł wydrukować te, które potrzebuje. A pobrać można je tutaj kotyliony z samogłoskami
Nie wszyscy są na etapie samogłosek, starsze dzieci u was zapewne czytają już sylaby lub wyrazy. Teraz mam propozycję sportową. Moje propozycje to:
- dobieranie takich samych samogłosek – na koszulce chłopca oraz na oddzielnej koszulce napisać samogłoski – zadaniem dzieci jest dopasowanie takich samych koszulek, z takimi samymi samogłoskami, które są narysowane na koszulce chłopca. Można dobierać w takie same pary zawodników, koszulki, zawodników do koszulki, zawodników do piłki, zawodników i koszulki i piłki
- nakrywanie różnych według polecenia – zadaniem jest nakrywanie koszulki według polecenia np. połóż chłopcu koszulkę „i” itp. Tutaj jest propozycja do chłopca, który nie ma na koszulce żadnej literki. Dopiero otrzymuje ją od dzieci. Zawodnik może otrzymywać piłkę z określoną samogłoską.
- nakrywanie różnych według własnego wyboru – zadaniem dzieci jest dobieranie do chłopca koszulki lub piłki według ich wyborów. Dzieci głośno nazywają samogłoski jakie otrzymuje zawodnik. Dzieci cieszą się, że same też mogą wybrać dla chłopca przedmioty z literkami, które znają
- dobieranie kilku elementów – to jest propozycja, gdy dzieci opanują już samogłoski. Teraz proponujemy, aby np. chłopiec „i” otrzymał piłkę „o”, a koszulkę „u”. Poziom trudności większy. Możemy dobierać do określonego chłopca jeden lub więcej elementów z różnymi samogłoskami
Tutaj można pobrać emblematy piłek z samogłoskami PIŁKI -samogłoski
Kopen Anvistat (Lipitor) Zonder Recept Online
41,305 total views, 4 views today