Jak już wiecie lubię metodę symultaniczno-sekwencyjną. Mam dzieci młodsze, dlatego uczymy się samogłosek. Połowę już znamy i utrwalamy. Czeka nas druga część. Niestety nie mogę przejść do dalszego etapu, bo nie wszystkie dzieci opanowały samogłoski prymarne. Frekwencja niektórych dzieci jest niska. Ale nie o tym miałam pisać. Wpis jest o zabawach z samogłoskami.
Nie zawsze dostępne są propozycje, scenariusze, karty pracy dostosowane do tematyki jaką realizuję. Dlatego ostatnio znalazłam sposób i samodzielnie tworzę karty pracy, tak aby pasowały mi do tematu kompleksowego.
Dzisiaj zamieszczam bombki z samogłoskami, a w najbliższym czasie będą anioły. U góry zamieszczam przykład takiej karty pracy.
Propozycja do wykorzystania tej właśnie karty pracy:
- dobieranie w pary,
- wskazywanie takich samych par samogłosek,
- wskazywanie odczytanych samogłosek według polecenia,
- określanie jaką należy wskazać (zamiana ról ww.)
- wycięcie bombek i przyklejenie ich w odpowiednich parach,
- pokolorowanie par bombek taki samymi kolorami.
Tutaj zamieszczam wzory bombek do wykorzystania według własnego pomysłu:
Tutaj karty pracy:
4,143 total views, 1 views today