Tym razem szukałam ciekawych pomysłów na zajęcia z języka angielskiego. Pierwszy pomysł dotyczy czynności wakacyjnych, letnich. Nazwałam go roboczo „the summer”. Zaś drugi pomysł na zajęcia to słówka związane z miejscem spędzania wolnego czasu. Roboczo nazwany „the summertime”.
- „The summer”
Zestaw słówek do wprowadzenia, utrwalania:
Swim – pływać
ride a bike – jeździć na rowerze
surf – pływać na desce
hike – wspinać się
camp – obozować
play – grać
„Summer song for kids” – Zapoznanie się ze słownictwem poprzez zabawy przy piosence:
Tekst: Chorus:
What do you like to do in the summer?
In the summer x2
Verse 1: I like to swim
I like to bike
I like to surf
I like to hike
Verse 2: I like to read
I like to camp
I like to play
I like to dance
„Spider’s catching” – Zabawa ruchowa – gdy leci muzyka dziecko tańczy w dowolny sposób. Gdy nauczyciel zatrzyma piosenkę, dziecko zatrzymuje się i wytrzymuje bez ruchu do ponownego włączenia muzyki.
„What am I doing?” – zabawa dydaktyczna. Nauczyciel pokazuje czynność, a dziecko nazywa pokazywaną czynność. Następuje zmiana. Bawimy się tak długo, aż wszyscy uczestnicy będą mieli możliwość udziału w zabawie.
I like …. – zabawa słowna. Rozkładamy karty obrazkowe na stole. Przypominamy sobie nazwy wszystkich czynności. Dzieci próbują dokończyć zdanie co lubią robić latem. np. I like to bike – lubię jeździć na rowerze.
„The summer” – praca plastyczna Dziecko rysuje jak chciałoby spędzić lato.
„Boom chicka boom” – zabawa muzyczno-ruchowa. Dziecko tańczy do piosenki razem z bohaterami piosenki. A oto link: https://www.youtube.com/watch?v=hfZ-438DrIs
„Summertime”
„I love summertime” – Taniec i zabawa przy piosence https://www.youtube.com/watch?v=Xg5i9rxxuJM
Tekst:
I love summertime (4 x)
I really like the beach, I really like the ocean, And all the creatures in the sea, I want to see in motion
Beach, Ocean, Palm trees, In the sun! (chorus)
I love summertime (4 x)
I really like the woods, I really like the river, The sun is hot in the sky, But the water makes me shiver
Forest, River, Mountains, In the sun!
I love summertime (4 x)
I really like the city, I really like the streets, Everyone’s out day and night, Eating lots of treats
Streets, Parties, Ice Cream, In the sun!
„Flashcards” – zabawa plastyczna Dzieci wykonują karty obrazkowe do słownictwa (miejsc spędzania wakacji).
Beach – plaża
Ocean – ocean
Palm trees – palmy
Forest – las
River – rzeka
Mountains – góry
Ice Cream – lody
“Beach, ocean or forest” – praca plastyczna. Zadaniem dzieci jest wykonanie pracy z wykorzystaniem dostępnych nieużytków tj. folia, kartoniki, kawałki traw, rolek po ręcznikach papierowych itp.
„Holiday” – zabawa słowna. Dziecko posiada piłeczkę i wymienia słówko po angielsku, następnie rzuca piłeczkę do innego dziecka. Kolejne dziecko podaje słowo w języku angielskim i rzuca piłeczkę do kolejnej osoby. Zasada: nie powtarzamy słówka powiedzianego przez poprzednika.
„Let`s count” – zabawa matematyczna. W pojemniku z piaskiem umieszczamy muszelki. Zadaniem dzieci jest wydobycie ich z piasku i policzenie.
„Fish” – zabawa zręcznościowa. W pojemniku umieszczamy papierowe rybki z napisami/obrazkami miejsc wakacyjnych. Dzieci łowią rybki i nazywają miejsce, które udało im się wyłowić.
„Kalambury” – zabawa dydaktyczna. Dziecko pokazuje miejsce wakacyjne, a pozostali uczestnicy odgadują. Następuje zmiana.
„Bye, bye, goodbye” – zabawa ruchowa do piosenki. Oto link https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY
9,185 total views, 56 views today